Castelló Ruta de Sabor va a connectar territori, agricultors, productors i consumidors, artesans, cuiners i comercials per aprofitar al màxim les sinergies que sorgisquen entre ells i identificar els productes agroalimentaris baix un mateix paraigües que ens aporte identitat enfront dels mercats.
Principalment, Castelló Ruta de Sabor vol connectar a tres protagonistes fonamentals: a les empreses, als consumidors i a aquells que, en el seu treball diari, utilitzen i poden triar productes que complisquen amb estàndards de qualitat i sostenibilitat.
Cadascun d’ells té un paper fonamental en este procés de reconeixement del producte de qualitat i sostenible. Les empreses agroalimentàries són el motor del projecte, ja que s’engega per a reconèixer el seu treball, facilitar la seua diferenciació i la seua viabilitat. Són elles les que han de convertir-se en motor del desenvolupament econòmic, social i ambiental del nostre entorn.
Els consumidors, com a destinatari final del producte agroalimentari, tenen en el seu poder la capacitat de triar un producte enfront d’un altre. Els prescriptors són les veus autoritzades sobre la qualitat dels productes, els que en el dia a dia treballen amb la matèria primera que ix dels nostres camps i costes.