Logo de la Diputació de Castelló Logo de Castelló Ruta de Sabor

Actualitat

La Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor prendrà la capital

8 d'Octubre de 2018
La Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor prendrà la capital
Diputació intensifica aquesta via de desenvolupament i ocupació per als pobles amb aquesta ambiciosa cita que "espera beneficiar un centenar d'empreses"

La Diputació de Castelló prepara una ambiciosa I Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor en la capital de la província els dies 3 i 4 de novembre. Es tracta de l'aposta més forta que mai s'haja fet en la província per a afavorir tant a les empreses agroalimentàries com a les turístiques. Amb açò, el Govern intensifica la seua aposta per visibilitzar i aprofitar les enormes oportunitats que obri la creació d'una xarxa de producte turístic gastronòmic de la mà de productors, sector turístic i municipis com a via de desenvolupament i ocupació per als pobles. “Esperem la presència d'un centenar d'empreses vinculades a la indústria gastro-turística i milers de persones procedents no solament de la província de Castelló, sinó de tota la Comunitat Valenciana i altres territoris de l'entorn de la província”, ha assegurat el diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig. A més, Roig ha anunciat que “estem creant noves plataformes a través de les quals donar a conèixer la qualitat del nostre producte vinculant-ho a experiències turístiques de la mà de restauradors, hotelers, municipis, productors i empreses d'oferta turística complementària entre uns altres. Aquesta fira servirà per a generar nous ambaixadors de Castelló Ruta de Sabor, doncs servirà per a comprovar i donar a conèixer al propi sector turístic i a milers de castellonencs que en la província tenim el millor rebost del mediterrani i experiències turístiques que valen molt la pena i que ens porten a posar en valor el nostre patrimoni cultural i natural”. Cal tenir en explique que el Govern Provincial ha incorporat ja a 115 empreses de la província com a ambaixadores de la marca de productes Castelló Ruta de Sabor en aquesta aposta gastroturística per millorar les oportunitats dels pobles. Els perfils d'aquesta xarxa de producte turístic ho conformen agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d'interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries visitables, llotges visitables, pesca turística i productors agrorramaders. “Ara és moment de culminar el projecte i passar a treballar la ruta, l'experiència, per a acabar de cohesionar i donar sentit a la marca”, indica el diputat. Una gran plataforma de posada en valor de Castelló Ruta de Sabor La Diputació de Castelló concep aquesta I Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor com una gran plataforma que servirà per a posar en valor i donar a conèixer als castellonencs el gran potencial turístic gastronòmic de la nostra província. Durant dos dies, la calle Cavallers i plaça Les Aules de Castelló es convertiran en un formiguer d'activitat relacionada amb el turisme i la gastronomia amb multitud d'activitats participatives pensades per a posar en valor la qualitat del producte de Castelló Ruta de Sabor i la quantitat d'experiències que ja es poden viure en la província relacionat amb la gastronomia. Hi haurà a més un ampli espai on es podrà adquirir i degustar producte de la província, així com multitud de demostracions culinàries que posaran de manifest l'enorme diversitat de producte que conforma la gastronomia de Castelló. Paquetitzar una xarxa provincial d'experiències entorn de la gastronomia La creació del producte turístic de Castelló Ruta de Sabor suposa, per primera vegada en la província, paquetitzar de forma coordinada amb tots els agents implicats, una xarxa d'experiències turístiques vinculades a la gastronomia. “Aquest producte turístic és una ruta única que comprèn centenars de productes amb una qualitat i sabor excepcional, però també comprèn una ruta de paisatges, patrimoni, cuina, artesania, tradicions i història”, ha detallat el diputat. La creació del producte turístic Castelló Ruta de Sabor contempla en el seu desenvolupament tècnic, a més de la creació de material promocional com el gastromapa Castelló Ruta de Sabor, el desenvolupament d'un Pla de Màrqueting i Social Mitjana del producte turístic. Inclourà a més la planificació d'accions promocionals com a jornades gastronòmiques, esdeveniments, assistència a fires o rutes gastronòmiques entre unes altres. Cal tenir en compte que la creació del producte turístic gastronòmic i de agroturisme ‘Castelló Ruta de Sabor’ és de caràcter estratègic sectorial i en convergència amb el document marc ‘Pla Estratègic de Turisme 2016-2020′ de la Diputació, principal full de ruta d'actuació turística del Govern Provincial i consensuat amb empresaris del sector i municipis. Després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.