Logo de la Diputació de Castelló Logo de Castelló Ruta de Sabor

Actualitat

La Diputació promociona la qualitat de l'oli de Castelló entre prescriptors especialitzats

La Diputació promociona la qualitat de l'oli de Castelló entre prescriptors especialitzats

4 de desembre. La Diputació de Castelló es troba aquests dies immersa en la promoció de l'oli de la província entre prescriptors especialitzats per a millorar el seu consum i, amb això, les oportunitats que aquest excel·lent producte genera al territori. Així, i com a part de les 'Jornades del PONGA i la seua harmonització amb els productes Castelló Ruta de Sabor' que desenvolupa fins demà dimecres 5 de desembre en el CIPFP Costa de Azahar de Castelló, el Govern provincial està donant a conéixer algunes varietats autòctones que són úniques al món com són: Borriolenca, Canetera, Empelt, Farga, Morruda i Serrana d'Espadà. Una activitat que realitza junt amb el Consell Regulador de la D.O. Oli de la Comunitat Valenciana i que està tenint una gran acceptació pel sector.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “aquesta activitat s'adreça a generar noves oportunitats als nostres pobles a través de la posada en valor d'un producte que aconsegueix primeríssimes qualitats. Amb aquest treball reivindiquem que aquesta terra té en el seu patrimoni gastronòmic un dels millors arguments per a seduir les visites i generar riquesa”.

Cal tindre en compte que amb aquesta consolidada iniciativa la Diputació contribueix a dotar més d'un centenar de productors i professionals de la restauració que participaran en aquestes jornades formatives, d'un fòrum enfocat a compartir coneixements sobre l'or líquid de la gastronomia, un dels productes estrela de la província.

Tant és així que són diversos els experts que combinen les sessions teòriques amb les pràctiques per a “dotar els nostres productors de les millors eines a l'hora de comercialitzar i exportar l'oli castellonenc i impulsar la seua qualitat com la principal estratègia de diferenciació”.

Amb aquest objectiu, a més d'abordar diferents aspectes tècnics sobre la comercialització i innovació en la promoció de l'oli, l'oleoturisme o el màrqueting en els mercats de l'oli d'oliva, s'estan duent a terme tallers culinaris d'harmonització del PONGA amb els productes de ‘Castelló Ruta de Sabor’ i tastos on s'analitzen les característiques organolèptiques dels olis autòctons.

Roig ha explicat que “aquesta proposta formativa sorgeix de la necessitat de continuar recolzant els nostres productors, potenciant la formació i proporcionant eines al sector per a posar en valor l'oli d'oliva com a senya d'identitat i d'excel·lència de la nostra província”.

En aquesta línia, Roig ha ressaltat que “totes les activitats que organitzem des de la institució provincial per a la promoció del sector agroalimentari, també busquen sensibilitzar la població de la importància de consumir productes de proximitat, com a factor determinant per al desenvolupament social i econòmic de Castelló”.

Producte turístic Castelló Ruta de Sabor

En aquests moments, el projecte de la Diputació Castelló Ruta de Sabor compta amb 20 empreses productores d'oli de totes la província. A més, 7 d'elles ofereixen experiències turístiques entorn de l'oli d'oliva i visites a les seues almàsseres.

També hi ha tres centres d'interpretació sobre la història i la cultura de l'oli a la província, adherides al producte turístic Castelló Ruta de Sabor, a Cervera del Maestrat, Sant Mateu i Segorbe, i altres tantes sol·licituds per a incorporar-se al projecte en la seua pròxima convocatòria a finals d'any.