Logo de la Diputació de Castelló Logo de Castelló Ruta de Sabor

Actualitat

L'èxit de les jornades trufícolas de Diputació enforteix el projecte Castelló Ruta de Sabor

7 de Novembre de 2018
L'èxit de les jornades trufícolas de Diputació enforteix el projecte Castelló Ruta de Sabor
L'èxit que estan tenint les jornades trufícolas de la Diputació de Castelló enforteix l'aposta del Govern provincial per posicionar els productes de qualitat de la província com a via de desenvolupament i de futur dels pobles de Castelló, a través de la marca Castelló Ruta de Sabor.

7 de novembre de 2018. L'èxit que estan tenint les jornades trufícolas de la Diputació de Castelló enforteix l'aposta del Govern provincial per posicionar els productes de qualitat de la província com a via de desenvolupament i de futur dels pobles de Castelló, a través de la marca Castelló Ruta de Sabor. Així, el Govern provincial ha esgotat totes les places disponibles per al curs 'Trufa, truficultura i desenvolupament rural' que tindrà lloc els dies 9 i 10 de novembre en l'edifici de Noves Dependències de la Diputació a la ciutat de Castelló. Un total de 55 professionals vinguts de distints punts de la província, de València i inclús de França participaran en un complet programa d'activitats entorn del fong conegut com a 'or negre' de la gastronomia.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “la resposta ha estat tan espectacular que estem plantejant-nos repetir el curs a principis de l'any que ve per a poder donar resposta a la demanda de places que tenim. És una bona notícia que ens anem posicionant com a territori productor de tòfona, amb tot el bo que això suposa per als nostres pobles, i també com a territori en què s'impulsa el coneixement i la formació entorn de la truficultura”.

En aqueix sentit, Roig ha destacat la necessitat “d'aprofitar totes les oportunitats que brinda al nostre interior el cultiu d'aquest preat fong. L'èxit de públic que tenim en cada una de les sessions que ja s'han dut a terme demostra que hi ha molt interés als nostres pobles per explorar les oportunitats que brinda el cultiu d'aquest preat fong, i que altres territoris ja ens veuen com referents en la truficultura”.

Cal recordar que aquesta iniciativa forma part de l'impuls del Govern provincial als recursos que ofereix Castelló per a dinamitzar el territori per tal de multiplicar les oportunitats de desenvolupament de l'interior de la província.

Posicionar l'interior com referent

Aquest nou curs trufícola permetrà que la Diputació sume arguments a l'hora de “posicionar el nostre interior com referent en la producció i coneixement d'aquest preat fong obrint-li d'aquesta manera nombroses oportunitats de futur a aquests pobles”.

Cal destacar que el curs va adreçat a totes aquelles persones interessades a aprofundir els seus coneixements sobre la tòfona, des d'estudiants, persones emprenedores i professionals del sector agrícola o forestal.

Servei d'Assessorament en Truficultura

Dins de la línia de promoció i posada en valor de la trufa com a element vertebrador del turisme a la zona de l'interior, la Diputació va crear el Servei d'Assessorament en Truficultura mitjançant el qual ofereix atenció presencial, telefònica o per adreça electrònica a l'agricultor que compta amb una plantació trufera. “Es tracta de reforçar la tòfona com una alternativa econòmica sostenible per a les comarques de l'interior de la província”, ha explicat Roig.

Castelló Ruta de Sabor, generadora de riquesa i oportunitats

Després de la reeixida I Fira de Producte Turístic Castelló Ruta de Sabor, la Diputació no rebaixa l'activitat respecte a la gastronomia provincial i de forma prèvia a la fira de la tòfona i els productes nadalencs que celebrarà al desembre, torna a fer un pas més amb aquest curs formatiu.

I és que cal tindre en compte que el Govern provincial de Javier Moliner ha incorporat ja 115 empreses de la província com a ambaixadores de la marca de productes Castelló Ruta de Sabor en aquesta aposta gastroturística per millorar les oportunitats dels pobles. Els perfils d'aquesta xarxa de producte turístic el conformen agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d'interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries visitables, llotges visitables, pesca turística i productors agroramaders.