Logo de la Diputació de Castelló Logo de Castelló Ruta de Sabor

Actualitat

Gran recepció de peticions de productors per a participar en la I Fira Castelló Ruta de Sabor

Gran recepció de peticions de productors per a participar en la I Fira Castelló Ruta de Sabor
17 d'Octubre de 2018

La Diputació de Castelló ha rebut una allau de peticions de productors de tota la província per a participar en la I Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor després de l'anunci que Martín Berasategui se suma com a gran ambaixador de la marca a aquesta iniciativa.

17 d'octubre. La Diputació de Castelló ha rebut una allau de peticions de productors de tota la província per a participar en la I Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor després de l'anunci que Martín Berasategui se suma com a gran ambaixador de la marca a aquesta iniciativa. I és que la incorporació del cuiner amb més estreles mitxelí al projecte de la Diputació per dinamitzar el turisme gastronòmic de la província a través de la posada en valor dels seus productes i la sinergia amb els municipis ha despertat un gran interés no sols per participar en la fira sinó també productors i empreses turístiques de la província que volen incorporar-se a la marca.   El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha explicat que “Martín Berasategui és ja un gran coneixedor dels productes de la nostra província, i els porta utilitzant des de fa anys en la seua cuina. Així que comptar amb l'ajuda d'un dels millors cuiners del món per a donar a conéixer la qualitat dels nostres productes és, sens dubte, un aval de prestigi i qualitat que dóna valor a tot el treball que estem fent de la mà de productors i prescriptors de la província per donar a conéixer a nivell nacional la província com el millor rebost de la Mediterrània”.   Tant és així que Roig ha assegurat que “la incorporació d'un cuiner amb 8 estreles mitxelí a la marca Castelló Ruta de Sabor, reforça i avala el treball que han estat realitzant tots els establiments des del primer dia apostant per posicionar Castelló com una província amb la millor dispensa i on degustar la millor gastronomia. La fira i la incorporació de Martín Berasategui obrin les portes de tots els establiments i productors fora de la nostra província”.   Cal tindre en compte que la I Fira Castelló Ruta de Sabor comptarà amb una sesentena de casetes comercials que conformaran una zona de venda de producte de Castelló. Amb això, el Govern intensifica la seua aposta per visibilitzar i aprofitar les enormes oportunitats que obri la creació d'una xarxa de producte turístic gastronòmic de la mà de productors, sector turístic i municipis com a via de desenvolupament i ocupació per als pobles. I és que els municipis i les empreses turístiques tindran una altra zona on mostrar el seu catàleg d'experiències turístiques vinculades als productes autòctons.   En aqueix sentit, Roig ha insistit en el fet que “la fira servirà per a generar nous ambaixadors de Castelló Ruta de Sabor, perquè servirà per a comprovar i donar a conéixer al propi sector turístic i a milers de castellonencs que a la província tenim el millor rebost de la Mediterrània i experiències turístiques que valen molt la pena i que ens porten a posar en valor el nostre patrimoni cultural i natural”.   Després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.     Són ja 115 ambaixadors de Castelló Ruta de Sabor Cal tindre en compte que el Govern provincial ha incorporat ja 115 empreses de la província com a ambaixadores de la marca de productes Castelló Ruta de Sabor en aquesta aposta gastroturística per millorar les oportunitats dels pobles. Els perfils d'aquesta xarxa de producte turístic el conformen agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d'interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries visitables, llotges visitables, pesca turística i productors agroramaders.   “Ara és moment de culminar el projecte i passar a treballar la ruta, l'experiència, per a acabar de cohesionar i donar sentit a la marca”, indica el diputat.   Una gran plataforma de posada en valor de Castelló Ruta de Sabor La Diputació de Castelló concep aquesta I Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor com una gran plataforma que servirà per a posar en valor i donar a conéixer a la gent de Castelló el gran potencial turístic gastronòmic de la nostra província.   Durant dos dies, el carrer Cavallers i la plaça de les Aules de Castelló es convertiran en un focus d'activitat relacionada amb el turisme i la gastronomia amb multitud d'activitats participatives pensades per a posar en valor la qualitat del producte de Castelló Ruta de Sabor i la quantitat d'experiències que ja es poden viure a la província relacionades amb la gastronomia. Hi haurà a més un ampli espai on es podrà adquirir i degustar producte de la província, així com multitud de demostracions culinàries que posaran de manifest l'enorme diversitat de producte que conforma la gastronomia de Castelló.     Paquetitzar una xarxa provincial d'experiències entorn de la gastronomia La creació del producte turístic de Castelló Ruta de Sabor suposa, per primera vegada a la província, paquetitzar de forma coordinada amb tots els agents implicats, una xarxa d'experiències turístiques vinculades a la gastronomia.   “Aquest producte turístic és una ruta única que comprén centenars de productes amb una qualitat i sabor excepcional, però també comprén una ruta de paisatges, patrimoni, cuina, artesania, tradicions i història”, ha detallat el diputat.   La creació del producte turístic Castelló Ruta de Sabor contempla en el seu desenrotllament tècnic, a més de la creació de material promocional com el gastromapa Castelló Ruta de Sabor, el desenrotllament d'un Pla de màrqueting i social media del producte turístic. Inclourà a més la planificació d'accions promocionals com ara jornades gastronòmiques, esdeveniments, assistència a fires o rutes gastronòmiques entre altres.   Cal tindre en compte que la creació del producte turístic gastronòmic i d'agroturisme 'Castelló Ruta de Sabor' és de caràcter estratègic sectorial i en convergència amb el document marc 'Pla estratègic de turisme 2016-2020' de la Diputació, principal full de ruta d'actuació turística del Govern provincial i consensuat amb empresariat del sector i municipis.