Logo de la Diputació de Castelló Logo de Castelló Ruta de Sabor

Actualitat

Diputación obri els mercats de Japó, Corea, Rusia i Mèxic a Castellón en Gastrónoma

13 de Novembre de 2018
Diputación obri els mercats de Japó, Corea, Rusia i Mèxic a Castellón en Gastrónoma
La Diputació de Castelló ha obert mercats internacionals tan llunyans com el del Japó, Corea, Rússia o Mèxic als productors de la província de Castelló en Gastrònoma.

13 novembre de 2018.

La Diputació de Castelló ha obert mercats internacionals tan llunyans com el del Japó, Corea, Rússia o Mèxic als productors de la província de Castelló en Gastrònoma. El Govern Provincial conclou hui una reeixida participació a la fira de la mà de 25 expositors de la província que han participat amb la marca que impulsa la Diputació, Castelló Ruta de Sabor. Cal tenir en compte que els productors han pogut establir a més desenes de contactes comercials amb restaurants, distribuïdors i botigues delicatessen de bona part de la Comunitat Valenciana i Catalunya, a més de distribuïdores d'altres zones d'Espanya.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat hui a la fira que "Castelló Ruta de Sabor està complint amb el seu comès d'obrir noves portes comercials a la venda dels nostres productes autòctons en mercats tan inabastables fa uns anys com aquests. Amb la suma d'esforços dels productors de diferents sectors de la nostra gastronomia ara som molt més forts a l'hora de presentar-nos com una marca de qualitat, que aglutina el millor de la gastronomia de Castelló, i que cada dia es podrà vendre i consumir en més punts d'Espanya i del món. Per a nosaltres és un orgull que es desperti aquest interès entre el sector de l'hostaleria, restauració i distribució comercial perquè significa més oportunitats per als nostres pobles, origen productor d'aquests excel·lents productes ".

Gran interès per les experiències de turisme gastronòmic

Cal tenir en compte que a més de l'interès que ha despertat entre empreses estrangeres la marca Castelló Ruta de Sabor i especialment productes concrets com la trufa negra o la pataca de Vistabella, també és ressenyable que diverses empreses internacionals s'han mostrat interessades a comercialitzar les experiències turístiques que ja ofereixen moltes empreses productores de la província, com són per exemple alguns cellers de la província.

"Aquesta introducció del producte turístic és molt positiva", ha indicat el diputat Roig, "més tenint en compte que és el primer any que participem en Gastrònoma amb el producte turístic Castelló Ruta de Sabor, i l'acollida ha estat molt bona. Veiem com l'experiència de turisme gastronòmic està en alça i el sector cada vegada s'interessa més per aquest perfil de producte".

Cal recordar que la Diputació de Castelló ha propiciat la participació de la gastronomia provincial a través d'un estand de Castelló Ruta de Sabor amb 168 metres quadrats de exposiciónen què s'han mostrat productes tan variats com olis, vins, cafès, ous, licors, aigua mineral, salses artesanes, cerveses, melmelades, carxofes, tomata de penjar i productes elaborats i trufats.

Castelló Ruta de Sabor, una marca consolidada en el sector

Castelló Ruta de Sabor és ja una de les marques gastronòmiques més potents d'Espanya, que inclou entre els seus productes dos denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida-sis amb distintiu Parc Natural.

Després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dos denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.

Amb aquest tipus d'actuacions com la I Fira de Turisme Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor i ara amb la seua participació en Gastrònoma, la Diputació encara ja la campanya nadalenca en la qual multiplicarà la promoció del consum de productes de Castelló Ruta de Sabor, divulgarà sobre la seua qualitat i origen per tal de contribuir a ajudar a generar noves oportunitats econòmiques a tot el territori.