Logo de la Diputació de Castelló Logo de Castelló Ruta de Sabor

Actualitat

Diputació i Berasategui junts en la promoció dels cítrics de la província de Castelló

Diputació i Berasategui junts en la promoció dels cítrics de la província de Castelló
12 de Decembre de 2018

La Diputació de Castelló ha implicat al xef Martín Berasategui en la millor promoció i posada en valor dels cítrics de la província de Castelló.

12 de desembre de 2018. La Diputació de Castelló ha implicat al xef Martín Berasategui en la millor promoció i posada en valor dels cítrics de la província de Castelló. Així, el Govern provincial ha creat i difós un vídeo viral amb l'objectiu de continuar posicionant la taronja de Castelló com la millor del món de la mà d'un dels millors cuiners internacionals. Aquesta important iniciativa forma part de les distintes accions que contempla la Diputació de Castelló per a promocionar el consum dels cítrics de Castelló, especialment durant aquestes dates i com a part del seu programa estratègic Castelló Ruta de Sabor de posada en valor de la gastronomia autòctona.

El president de la Diputació, Javier Moliner, ha assegurat que “sabem que tenim la millor taronja del món, i és tot un orgull que un dels millors cuiners del món com és Martín Berasategui, gran ambaixador dels productes de la nostra terra, s'hi sume com a gran prescriptor de la nostra taronja perquè tots sàpiguen de la seua qualitat. Junts estem caminant en la generació de noves oportunitats per a un sector tan important per a la nostra província i d'una activitat de què ens sentim profundament orgullosos com és la citricultura”.

Moliner ha agraït la impliación de Martín Berasategui en el projecte i ha assegurat que “per a la província i els productors de Castelló és un autèntic luxe tindre Martín Berasategui entre nosaltres ajudant-nos sent ambaixador d'una província que creu en els seus cítrics i que anant de la mà ni més ni menys que del cuiner espanyol amb més Estreles Michelin podem complir amb el repte de posar la taronja de Castelló en el lloc que es mereix”.

En la peça audiovisual, de menys d'un minut de duració, el cuiner donostiarra apareix conversant amb el seu company de professió Fernando Navarro, de Nules. Ambdós posen en valor les grans qualitats de la taronja de Castelló, inclús el xef donostiarra assegura que “en la cuina de Martín no entra una altra taronja que no siga la de Castelló, i amb aquest producte no m'estranya que us estimen tant”.

Amb aquesta nova iniciativa, el Govern provincial continua treballant a donar a conéixer i posar en valor els productes de Castelló com a font de noves oportunitats de futur per a la província. Un treball promocional que intensifica durant aquestes dates de cara a la pròxima campanya nadalenca. Cal tindre en compte que després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.

Suport a un sector emblema i orgull de Castelló

La Diputació mostrarà el seu suport al sector citrícola com a emblema i orgull de la província de Castelló. Així, l'equip de govern provincial ha registrat una proposta de Declaració institucional sobre la problemàtica del sector citrícola perquè en el pròxim Ple del dia 18 de desembre la corporació provincial expresse el seu suport i defensa de totes les mesures encaminades a protegir i recolzar el sector citrícola castellonenc davant la problemàtica que estan patint els seus interessos.

Cal assenyalar que la campanya citrícola genera entorn de 60.000 llocs de treball a la província de Castelló, tant en el camp com en els magatzems i comercialitzadores. A més, el cultiu de cítrics suposa una extensió aproximada de 36.718 hectàrees del total de les 50.586 hectàrees de cultiu de regadiu que té la província.